En liten frågestund

 
 
Hej på er vänner!
 
Hoppas att ni mår fint och njuter av en ny vecka! Ni är några stycken som ställt lite frågor här på bloggen, så jag tänkte besvara en del av dem idag. Vi kör igång, häng med :)
 
 
Hur gammal är du?     Jag är 24, men fyller 25 (!!!!!) i höst vilket känns SJUKT!

Vad är ditt ursprung?   Jag är hundra procent svensk, eventuellt med en liten touch av dramatiskt italienskt temperament haha.
 
Har förstått att du bor i New York. Vad gör du där?   För snart 5 år sen fick min pojkvän ett jobberbjudande här i NY, och efter några för- och nackdellistor bestämde vi oss för att ge äventyret en chans och flyttade hit. Jag studerar på distans och har gjort det nästan under hela tiden vi varit här. Det känns perfekt då jag lägger upp mitt plugg efter mitt eget schema och får tid till lite vad jag vil.
En av de första bilderna på mig & Charlie efter vår flytt till NY.
 
Vad pluggar du?   Som jag skrev innan har jag pluggat en himla massa olika kurser. Bla. juridik, pedagogik, media & kommunikation, folkhälsa och psykologi. Nu läser jag ett 4-årigt program som miljöstrateg och det känns SÅ RÄTT!!! Jag brinner verkligen för miljön och ett hållbarare samhälle. När jag är färdig med denna utbildningen har jag dock läst på universitet i 6,5 år haha, lite overkill... men kul!
 
Detta är från ett av mina första fältuppdrag. Här skulle jag mäta utsläppsnivåerna och föroreningar i ett naturligt vattendrag genom att granska grupperingarna av de levande djurarternas placering.
 
Hur träffade du din kille?   Charlie och jag jobbade på samma nattklubb (Öja Krog ) där han var nattklubbschef. Jag började jobba där som ambassadör och sen också som bartender. Vi var bra kompisar ganska många år innan det klickade till och vi blev tillsammans. Han är min första pojkvän och tänk så bra det kan bli. Alla berhöver inte kyssa grodor hit och dit för att hitta sin prins haha. Vi har varit tillsammans snart 5,5 år, men det känns mer som att vi alltid varit ett.

Vilken är din favoritbutik att shoppa i?   Den roligaste shoppingen gör man alla dagar i veckan i vintage butiker. Lyllos mig som bor i second hand-paradisets stad, med coola vintagebutiker i varje hörn! Om jag shoppar i butiker så gillar jag Zara, American Vintage, Massimo dutti Club Monaco & unika småbutiker.
 
Detta är en superkul liten gårdsbutik på Österlen där jag är uppvuxen. Agnehill utanför Köpingebro.

Vilka är dina bästa modetips?   Jag äääälskar "mode" och tycker det är kul att vara kreativ med kläder, accessoarer och detaljer. Anledningen till att jag gör " " kring mode är för att jag ofta inte gillar att följa trender. När något blir trendigt, tycker jag automatiskt att det känns tråkigt och till och med otrendigt. Jag gillar att gå basic med plagg jag kan använda och styla på en massa olika sätt. Mode för mig är att kännas äkta och bekväm i sin egen stil och att man kreativt kan jobba med det man har, istället för att haka på trender bara för att känna sig "inne". Jag gillar en orginell och unik, men ändå lite classy stil!
 
NY, East Village 2017.
 
Vem inspirerar dig?   Min syrra Thomasine inspirerar mig väldigt mycket! Både genom hennes stil, men också i hennes attityd till livet. Hon är liksom cool med allt! Även mormor inspirerade (och inspirerar) mig väldigt mycket genom hennes godhet och 'kaxighet'. Annars blir jag inspirerade av modiga & självständiga kvinnor. Och även minimalister med hållbarhet i bakhuvudet.  
 
Vad ser du fram emot just nu?   Om någon vecka ska jag och ett gäng kompisar åka upp till Vermont över en weekend, och det ska bli såååå kul kul kul! Skidor, goda middagar, hike's, spelkvällar, mycket rödvin och relaxation. Det ser jag fram emot nu!
 
Vilka är dina favoritkonton på instagram?   Jag är verkligen en periodare när det kommer till inspiration. Men några konton som jag följt länge är Sofi Fahrman, Ekotipset, Sadia Badiei (en vegansk dietist), Danska Funda Christophersen och danska nr 2 haha.. Mie Juel.  
 
Har du någon gång en dålig dag eller känner du dig nöjd med ditt liv som det ser ut?   Blir nästan lite ledsen av denna frågan, för jag tycks ha förmedlat något som jag absolut inte menat. ALLA har sina dåliga dagar och jag är absolut inte någon undantag. Jag är 100% en känslomänniska och kan ha perioder då jag känner mig deppig och ledsen varje dag, men jag har också mina stunder då det känns som jag står på toppen av livet. 
Det sista jag vill är dock att det ska se ut som om jag aldrig har en dålig dag. För det är inte sant! Men det bästa är att ha i bakhuvudet att det är okej att ha dåliga dagar. För det är dåliga dagar som deffinierar när man sen har en riktigt bra dag 
 
Vem ringer du om du behöver prata av dig?   Mamma, alltid mamma! Eller Charlie.
 
 
 
 
Jag sparar resten av era frågor till en annan frågestund. Hoppas att ni gillade det.
 
KRAM  
 
 
 

Kommentera här: