15 snabba

1. Beroende av?

1. Lypsyl eller läppbalsam
2. Målade naglar
3. Choklad

2. Du måste klä dig i en färg resten av livet, vilken?

Vilken hemsk fråga...... Det känns lite tråkigt att köra med det säkra kortet svart, så jag tror faktiskt att jag valt beiget. Det finns ju hundratals fina nyanser i beigt.

3. Vad får du oftast komplimanger för?

Jag får ofta höra att jag har huvudet på skaft, samt att jag är en bra lyssnar.
Jag blir väldigt glad när någon säger att jag har ett fint leende som smittar av sig. USA är ju verkligen komplimangernas-himmelrike haha. Varje dag på stan får man höra att man är fint klädd, att man har en härlig hårfärg eller att man har ett ängla-leende. Bra för boosten!!!

4. Dina planer under 2016?

Har redan hunnit med en del under de fyra månaderna av året som hunnit passera, men utöver det så är mina reseplaner Paris, Stockholm och förhoppningsvis en resa till någon härlig stad i Europa. Hade även älskat om jag fick tid över till att resa till Marrakech i Marocko dit jag länge velat besöka. Utöver resmål ska jag köra hårt med plugget, försöka hinna umgås massvis med mina fina vänner i sommar när jag är hemma, samt åka till mormor och morfar oftare.

5. Brukar du skratta för dig själv?

Säger jag något roligt så är det väl självklart att jag skrattar åt mig själv. Man har ju humor!!! 

6. Vad är det konstigaste du ätit?

Jag gillar ju faktiskt att testa udda maträtter, speciellt om det anses vara konsigt eller märkligt. Kommer jag till ett nytt land är det givet att jag testar deras "nationalrätt" eller något som är speciellt för just deras land. I Sydafrika åt jag bland annat struts, antilop, krokodil och andra, lite ovanliga kött. Men konstigaste... Det måste nog vara friterad frukt med chokladsås på. Typ som fruktsallad liksom, fast friterad?! Det kanske inte är något jättespeciellt men för mig var det en riktigt vidrig och konstig kombo....

7. Hur imponerar man på dig?

Förutom att jag gillar människor med en sjudundrande drivkraft för sin vision, uppskattar jag människor som gör saker för andra. Någon som känner för sina medmänniskor och vill göra något som gynnar eller förbättrar situationen för andra. Vare sig det handlar om att ta ett drygt jobbpass för sin kollega eller om det handlar om att hjälpa en blind tant över gatan.. Empati och medmänsklighet for the win!!!

8. Vilken stad vill du bo i för resten av livet?

Utan att ens ha besökt Italien har jag en förkärlek till det landet och tror att det hade passat mig som handen i handsken. Kanske Milano eller någon stad lite mer söder ut. Florens kanske. Det låter rätt så härligt!
Jag skulle vilja bo i en stad som är solsäker, större än min hemstad Ystad men mindre än mitt second home NY.

9. Vilka är dina favoritskor?

Loafers i alla lägen höll jag på att säga haha, men det kan bli lite kallt.... Men så här, mina svarta Novita loafers så fort vädret tillåter. Annars en schysst boot med liten klack. Gärna mina favvisar i svart lack från Forever 21.

10. Vad längtar du efter?

Just nu, efter Charlie! Jag längtar efter honom så mycket att hjärtat gråter.

11. Serier du följer just nu?

Jag brukar alltid kolla serier efter att de kommit ut, alltiså inte "följa dem" under tiden de släpps.... Men just nu tittar jag på The Carrie Diary, ser om Gossip men ska även börja kolla Svartsjön som jag blev tipsad om.
Har dock OC, One tree hill, Prison Break, Gåsmamman, Varg Veum, ALLA Wallander hehe, Stranger Things, Suits, Orange is the new black och Bron i bagaget.

12. När brukar du oftast gå och lägga dig?

Runt 22-23 ungefär, om jag ska upp tidigt. Sen somnar jag oftast inte förrän 00. Om jag kan ta sovmorgon dagen därpå, är jag en riktig kvällsmänniska och kan käka godis ikapp med en långfilm till 01!!

13. 5 saker du vill göra i framtiden?
° Jag vill resa till Sydamerika och upptäcka miljön, människorna och kontrasterna från mig vardag.
° Jag vill arbeta med något jag brinner för, gärna med människor eller miljöfrågor. Eller helt i andra riktningen- mode.
° Jag skulle vilja få barn.
°Jag vill åka på ytterligare en volontärresa. Asien hade varit spännande!
° Jag skulle vilja testa att bo i ett varmt land, eller i alla fall på en ort där det inte snöar....

14. Vad finns alltid i din handväska?

Min necessär som innehåller handkräm, nagelfil, handsprit, lypsyl och miniservetter. Plånboken, mobil och en vattenflaska följer nästan alltid också med. Förhoppningsvis har jag en bar eller en liten paket russin också, då jag lätt får blodsockerfall och behöver socker snabbt som fan haha!!!

15. 3 utländska bloggar du följer?

Ärlig talat följer jag ingen utlänsk blogg alls. Men jag har tre utlänska instakonton jag gillar!
Det är:
1. AnineBing, en dansk designer som bor i LA.
2. Overheardnewyork, bästa bästa bästa kontot som alltid får mig att skratta!!!
3. Brianmcw, en medelålderssnubbe från Boston som är duktig på att fånga ögonblick.

1 Anna:

skriven

Hade du kunnat jobba på sjukhus eller ett äldreboende? Kram

Svar: Jag hade tyckt att det vore intressant att prova på båda yrkena, men det är ingenting jag vill arbeta med i framtiden! Ku att du frågar! :) Kram
Esmeralda Hansson

2 Cicci:

skriven

När vill du ha barn? Hade du velat få barn redan nu?

Svar: I dagens läge känner jag mig varken sugen på, eller redo för barn. Jag nöjer mig med att gosa med andras ett tag till.. Jag har mycket jag vill hinna med innan jag tar på mig ansvaret för en liten mini-me. Dock vill jag verkligen få barn i framtiden, gärna mer än ett. Det är svårt att spå in i framtiden, jag hinner nog ändra mig många gånger.. Men kanske om 5 år? :)
Esmeralda Hansson

Kommentera här: