Home made juice

 

Vill tipsa er om min juice jag börjat göra, speciellt så fort jag anar en förkyldning eller känner mig krasslig...
Jag har ingen juicemaskin men mixern jag köpte i höstas är MAGISK!
 

 

Jag varierar ingrediensernas mängd, lite efter vilken smak jag är sugen på ska ta över. En favvis är ingefära eller citron!
 
Jag börjar med att koka te, antingen svart eller grönt. Jag låter det svalna innan jag kan häller det i mixern.
 
• Vidare, river jag ingefära
• Pressar i mycket, mycket citron
• Häller på matchapulver, drygt en msk
• Toppar med äppelcidervinäger, även det cirka en msk
• Ibland hackar jag även lite grönkål eller celleri för att göra juicen lite tjockare. Man får då räkna med lite bittrare smak, men fortfarande gott!
• Till sist river jag på med rejält med ingefärapulver och eventuell lite kardemumma också. Kardemumman sötar upp.
 
Och, vooooila!!!! En perfekt rivstart på dagen innan frukosten! 

Kommentera här: