Last weekend.

 
Min helg har fluget förbi alldeles för fort. Visst är det ändå ett gott betyg? Jag och C har tagit det lugnt och ätit gott.  I Fredagskväll lagade Charlie musslor och hemmagjorda pommes till mig, sååå smaskigt så jag bara älskar skaldjur. Vi tog en promenad i det fina vädret och njöt av varandras sällskap.
På lördagen vaknade vi tidigt, jag pga min jetlag och C pga att han är så van från veckodagarna.. Vi gjorde en god frukost med frallor och oändligt med pålägg (det är det som kännetecknar en najs frulle enligt mig hehe). Charlie stacka och tränade och jag tog en promenad vid Hudson. Vid lunchtid åkte vi in till stan för att möta upp Carli & Frans på ett koreanskt, sjukt häftigt ställe. Momofuku som ligger nere i East Village. Vi beställde in säkert 10 olika smårätter och delade på. 
Detta var några av rätterna och min favorit av dessa var The mushroom bun nere till vänster. Men alldra godast var en brysselkålssallad jag åt som jag inte fotade. Typ det godaste jag smakat?!?!
Efter lunchdejtsen begav sig jag och C uppåt och strosade i några härligt inredningsbutiker för att få lite inspiration till vår lägenhet. Vi letar nya nattduksbord men också soffbord (om mitt önskemål går igenom...).
En av mina favoritbutiker i stan är ABC Carpet & Home. Den ligger på Broadway/19th st och är 6 våningar stor. Varje våning är helt enorm också så vi spenderade lätt 1,5 timme där inne!!! Hela den översta våningen är fylld med handgjorda, suuuupervackra mattor från hela världen. Både jag och C ville ta med oss vars 4 hem men fick tygla oss.. Vi får nog vänta tills vi bor på en öde Herrgård om 30 år kanske haha.
 
Sista stoppet innan vi åkte hem var Eataly som hade 10-års jubileum denna helgen. Som vanligt var det fullsmockat med hungriga människor som gick och njöt av alla olika dofter, precis so mvi gjorde..
 
På söndagen tog vi en lugn morgon, Vi åkte in och gick förbi en matmarknad och avslutade dagen på IKEAAAA (min räddre i nöden när det kommer till Kaviar, senap och lösgodis)!!!
 

Kommentera här: