Lunch på Smakbruket

 
 
Något jag måste tipsa om (igen) är den mysiga lunchrestaurangen Smakbruket som ni hittar i världsmetropolen Tomelilla hehe. Ligger mitt på torget och de serverar både frukost, lunch, fika och säljer även grönsaker, rotfrukter, bröd, musli, kött och fisk över disk. Allt är SÅ fräscht!
Och det bästa av allt.... Allt som serveras är närodlat, ekologiskt och kravmärkt! Bra va?
 
Igår bjöd jag och Thomasine i alla fall mormor och morfar på lunch och vi valde vekligen rätt dag för woooow vad det var gott! Morfar beställde kålpudding medan vi andra valde kycklingsoppa med en touch av curry. Mmmhhhmmm säger jag bara! Jag tog TRE portioner hehe, det säger en del. 


Mina stjärnor!
 
 Efter lunchen njöt vi självfallet av Fogarollikaffet de bjuder på.

Det kändes extra mysigt att hinna umgås med mormor och morfar eftersom jag snart åker till New York. De är ju trots allt mina allra största fan i livet 

Kommentera här: