Lyckorus

 
 
I en liten gränd i lower midtown hittade jag denna skatt...
En street sale med diverse vackra ting, allt ifrån antika smycken och dyrbara möbler till....
ett afrikanskt paradis!!!
 
Medan jag stod och beundrade de vackraste tygerna jag sett, kom den gulliga lilla säljaren fram till mig och vi började prata om tygernas ursprung. Det visade sig att de var handgjorda och tillverkade i Sydafrika, nära East London där jag volontärarbetade. Till slut sa han till mig att han såg min längtan och att jag borde hoppa upp på tygerna (som låg utbredda på en scen) och känna känslan. Soooo, I did!!!
 
Bara titta på alla härliga färger!!!! Hade vi haft plats i lägenheten hade jag velat ha en stor dagbedd med 40 olika kuddar i dessa fina tygerna. Alla nyanser, mönster och färgskalor.. VILL HA!
Jag kan inte förklara varför, men jag lände mig extra lycklig där och då.

Vid just sådana stunder känner jag mig tacksam för att bo i NY och att få uppleva den amerikanska, vänliga, öppna kulturen människor sinsemellan. Så lite, som kan betyda så mycket!
 
1 Fiffi:

skriven

Vilken dröm va.... Är nästan svartsjuk på dig och ditt liv... :)

Svar: Det är en fördel att gilla det man gör, tack!!! :D
Esmeralda Hansson

Kommentera här: