This or that..

Frågor

 

Ditt civilstånd? Chaaaarlie.
Hur många pojkvänner har du haft? Charlie är min första riktiga pojkvän. Var dock på lågstadiet ”ihop” med samma kille i säkert 2 år. Men vi var mest best buddies.

När vill du skaffa barn? Svår fråga, men någon gång vid 28 kanske?

Vad är ditt andranamn? Frida Veronica

Vad är du mest nöjd över i ditt liv? Jag är verkligen nöjd över att mitt liv faktiskt är väldigt spännande. Samt att jag har personer runt omkring mig som älskar mig.

Vilken webbsida besöker du oftast? Definitivt instagram. Atm kanske ändå lu.se slår det..

Något du skulle vilja ändra på i ditt liv? Jag skulle vilja vara mer spontan. Jag är ett kontrollfreak utan dess like…

Vem i din familj kommer du bäst överens med? Antingen mormor, morfar eller lillkusinen.

Vad dricker du helst för alkohol? En varm sommardag - rosé eller bubbel. En ruggig höstkväll- HOT SHOTS 

Vad för sorts kille faller du för? Drivna, äventyrslystna och positiva. Som har bruna ögon!!!

Vad är du stolt över? Mitt beslut att åka ensam ner till Sydafrika för att volontärarbeta.

Skulle du välja att vara beroende av cigaretter eller att tatuera dig? För mig är detta pest eller kolera! Jag skulle tvärvägra båda.

Vilket är ditt favoritland? Utan att ha besökt landet skulle jag spontant vilja säga Italien då jag har så många städer där jag skulle vilja besöka… Rom, Venedig, Milano, Florens och Verona.

Hur skulle du beskriva dig själv med tre ord? Vetgirig, ödmjuk och driven. Måste nog klämma in frukostmänniska också!!!

Hur vill du att andra ska beskriva dig? Ambitiös, classy och ödmjuk.

Dina sämre sidor? För godtrogen, ospontan, envis och ofta väldigt känslig.

Om du fick ändra på någonting, vad skulle det bli? Jag skulle önska att människor (speciellt människor i min närhet, tex min mamma) såg annorlunda på materialismen och konsumerade mindre onödiga saker eftersom jag tycker illa om hetsen som finns idag. Jag skulle även vilja att alla valde att prioritera miljön högre (alla kan göra något, men ingen kan göra allt). Och nummer 3 på priolistan skulle nog fasen vara ett regeringsbyte haha. Sverige är i stor nöd av en kompetent riksdag!!!!! Vänstern är SKRÄP!

Vem litar du på till 100%? Mormor

Vilken är din favoritfilm? Taken & The holiday

Vem ser du upp till? Jag är väldigt imponerad av Anine Bing som lyckats slå så stort  på så många kontinenter i världen. Jag är imponerad av Anders Borg som utan tvekan styrt upp Sverige till ett bättre land, ekonomiskt. Och till slut är jag världens fan av Blair Waldorfs person från GG. Livets motto är ju ”What would Blair do?”. Haha.

En person du skulle vilja se ut som? Hmm, jag skulle önska en släng av Olivia Palermos charm. My biggest girl crush.
En bra artist? Måste säga att Rihanna ALLTID lyckas! Och Bruno Mars så klart!

Tre favoritlåtar? September m Earth, Wind and Fire, Overloaded m Life of Dillon och Rather be m Clean bandit (ft. Jess Glynne).

Vilken är din viktigaste ägodel? En diamantring som vandrat i släkten i fleeeera årtionden som jag fick av min mammas moster i födelsedagspresent för något år sedan. En flickdröm som gick i uppfyllelse att få äga en guldring med rubiner.

Har du skräck för någonting? Jag är ibland rädd att jag inte tar tillvara på fina ögonblick tillräckligt. Istället kan jag ha mer glädje över att se fram emot saker och efteråt minnas dem. Måste leva mer i nuet. Carpi diem… Jag räds också dagen då mina morföräldrar inte längre lever.

Vad är dina viktigaste vardagliga rutiner? Jag är beroende av lypsyl, känner mig naken utan mina standard-smycken och parfym, samt att jag värderar morgonpromenaden med hundarna väldigt högt.

Vad är ditt drömyrke? I framtiden vill jag arbeta med någonting som konstant utvecklar mig. Antingen som jurist eller som egenföretagare. 
Var är din absoluta favoritplats? Utan tvekan hemma hos mormor och morfar. Helst i sällskap med dem och Charlie. Nummer två måste vara vid havet eller i Fyledalen.

Vad kommer ditt nästa värdefulla köp vara? Jag har ingen huge crave på något speciellt för tillfället mer än att jag skulle må sååå bra av en egen hund i mitt liv. Som kunde hålla mig sällskap i lägenheten i NY. Future-dog har redan ett namn….. Så pass gärna hade jag önskat mig en liten kompis. Dock känns det inte som tiden som krävs, ej räcker till just nu.
Vilken är din favoritserie? Utan att blinka, Gossip Girl! Men gillar verkligen också Suits och Orange is the new black.
Vilka färger regerar i din garderob? Min garderob består till 90% av svart, grått, vitt, brunt och beiget. Basfärger och basplagg är livet!

Kommentera här: