Lunch på Smakbruket

 
Mitt hetaste tips på ett trevligt matställe just nu är Smakbruket i Tomelilla! Det är som en stor saluhall där man kan strosa rundor mellan färska frukter och grönsaker, närproduserat och närodlat, kött och fisk som är från gårdarna på Österlen, snacks och andra godsaker. Lunchbuffén är tipp topp, plus att de har fantastiskt goda fika bröd.
 
Mamma tog med mig dit här om dagen när jag behövde en plugg-paus och jag bara älskade det!!!
 
Jag har ätit säkert 185970 olika tomatsoppor i mina dar, meeeen detta var det absolut godaste jag ätit!
 
Under de två timmarna jag och mamma spenderade här, kom kockarna ut och presenterade sig och började småprata med oss. En fransman och en engelskman. Hur charmigt är inte det???
Åk hiiiiit!!!!
 
Torget 15, 273 30 Tomelilla
 
 
 

Kommentera här: