Me too

 
 
Me too?
 
Jag tror att alla tjejer, flickor, kvinnor och damer någon gång blivit sexuellt trackasserade. I olika former, men alltid av män. Det finns ingenting som är för stort eller för litet för att rymmas inom ramen för sexual harassment, allt handlar om individens upplevda känslan.

Allt ifrån tafs, sexuella kommentarer, obehagligt menande blickar, övergrepp, våldtäkt och över huvud taget TANKEN på att utnyttja någon sexuellt. Jag kan inte i min vilda fantasi tänka mig hur mycket hemskheter jag har glömt att nämna.. Just därför är det helt fantastiskt att modiga tjejer från hela världen vågar ställa sig upp och stötta varandra i detta.
 
Me too har berört mig på så många sätt och jag vill göra allt för att hylla hjältarna som deltar!
 
Det är i sådana här lägen som alla, män som kvinnor, borde öppna upp sina sinnen och ta in vart vi lett världen. Att vi så länge accepterat detta och gjort sexuella trackaserier till en pågående norm.  
 
Det är inte okej, DET ÄR ALDRIG OKEJ!
 
 
Alyssa har verkligen skapat något som ger oss kvinnor chansen att förändra, påverka och ta tag i situationen!
 
"Feminism handlar inte om att göra könen till konkurrenter, det handlar snarare
om att skapa lika mycket tyngd bakom varje röst, vare sig du är kvinna eller man"
 
 
 
1 Krister:

skriven

Bodde hos en familj i Italien. En kväll kom en kvinna in och kröp ned i min säng. Hon tvingade till sig ett samlag och jag vågade inte slå larm för hennes man sov i ett annat rum. Det har varit ett trauma sen dess. Att inte kunna göra nåt.
Vid ett annat tillfälle låg jag på sjukhus och på natten kom en kvinna in och vek undan täcket och började med oralsex. Jag var så sjuk att jag inte kunde gå ur sängen. En tredje gång våldtogs jag av en homosexuell man på en firmafest som hölls i en sportanläggning.

Svar: Hej Krister! Fruktansvärt är en underdrift.. Det är väldigt modigt av dig att dela med dig om detta! Starkt av dig att gå med i kampen, Me too! Jag önskar dig allt väl!
Esmeralda Hansson

2 Elsa:

skriven

Fan vad grymt att du skriver om sånt hära, dina ord e sjukt bra! <3
Jag har också blivit utsatt...

Svar: Tack tack tack, fina ord från dig! Stay strong girl!!!En lyckospark till dig från mig! :)
Esmeralda Hansson

Kommentera här: