Första November

 
 
Denna veckan har kylan verkligen smugit sig hit till New York. Kalla vindar, kyla och gråa moln är här!
Dock så är det ju inte så konstigt, det är ju den första november idag!!! Höstmånaden nummer 1.
 
Mina knep för att ta vara på höstmyset på bästa sätt,


☂   
En stämningshöjare är definitivt att sörpla på varma drycker ur fint porslin. Te, kaffe, matcha eller varm choklad. Mitt knep för att få lite extra vardagslyx är att värma mandelmjölk och skumma den med en liten elvisp och sedan fylla koppen med vaniljkaffe. Det är lika jäkla gott varje gång!!!!

☂   Låt alltid ditt hem dofta gott! Vare sig det är ett doftljus, en rumsparfym, en krukväxt eller en nyklippt bit gran. Doften är alltid en underliggande trivselfaktor för mig. 

☂   Fyll hemmet med tända ljus, massvis med ljus.

☂   Unna dig!!! Vare sig det är ett klädersplagg du länge suktat efter, väskan du faktiskt "behöver" eller ett svindyrt nagellack som hade matchat perfekt till klänningen du ska ha till helgen.

☂   Drick vin mitt i veckan. Ett glas rött till middagen en tisdagskväll smakar alltid extra gott. 

☂   BLOMBUKETTER!!! Det som gör mig glad även under den gråaste dagen är blommor. Speciellt höstblommor när buketterna gärna får gå i mörkrött, brun/oranget och grönt grönt grönt. 

☂   Ta en spontan fika, promenad eller tur på stan tillsammans me en vän. Umgås och njut av varandras sällskap.

☂   Måla naglarna. Behöver jag säga mer? Med nymålade, fräsha naglar kan man klara vad tusan som helst.

 

Sååååå.... Just nu sitter jag och tittar på min nyköpta blombukett med ett glas vin i handen.
Jag firar att det är höst utomhus! Gör det du också 

 

Kommentera här: