California - San Diego

Hej allihopa!
Jag har haft några dagar på mig att acklimatisera mig till kalla NY igen.... Från 25° - 5°. Här kommer ett litet inlägg från häääärliga San Diego. En riktigt drömstad som jag utan tvekan skulle kunna bo i. Extra kul var det såklart eftersom vi hälsade på Olivia, Linn, Timmie och Freddie, som alla pluggar där!

Torsdag: 
Direkt när vi kom fram åkte C och jobbade och eftersom de andra var i skolan kilade jag ner på stranden själv. Från deras hus var det drygt 150m till stranden, vilket jag tyckte var alldeles lagom!!
 
På kvällen åkte vi på en stor BBQ hos ett gäng svenskar i PB, Pacific Beach. Både gott och kul att träffa lite andra svenskar samt att få höra deras amerikanska erfarenheter. 
 
Fredag:
På fredagen började jag och Linn dagen med en strandpromenad på boardwalken mellan Mission Beach där vi bodde och Pacific Beach som låg ett stenkast bort. Vi spanade in morgonsurfarna medans vi korsade oss fram mellan palmer, joggare och människor på rullor. Såååå bra start på dagen!
Ser ni den blå himlen???
I varje liten trädgård växte det palmer, vackra färgglada blommor och kaktusar.
 
När Olivia var tillbaka från sin tennisträning åkte vi till ett mysigt frukostställe som hette Better Buzz Coffee. Det var första gången jag smakade Acai bowl och yes, jag är såld!! Jag hann som tur var käka det några fler gånger innan hemfärd hehe.. De serverade även matchlatteeeeeee!!!!
 
Efter frukosten körde vi till Olles skola, SDSU. Hon visade mig runt och sen var det dags för henne att spela tennismatch. Medan de värmde upp och förberedde sig köpte jag ett dagspass på skolans pool för att haffa någon soltimme. Tills matchens början kom även C för att titta.
 
Mot kvällen beställde vi sushi och jag svirade om till klänning. Vi förfestade hemma i huset med ett gäng av Timmis vänner från skolan, amerikanare. Det blev en hel del beer pong.... Sen åkte vi till en nattklubb vid namn Parq som var så himla ball! Man fick känslan av både en classy cocktail bar och en riktigt bra nattklubb samtidigt. Vi dansade precis hela natten och hade sååå kul! Dagen därpå googlade C DJ'n och vi fick reda på att han tydligen var superkänd haha. Timmy Trump - lyssna på honom HÄR!!!
 
 
Lördag:
Morgonen därpå körde jag, Linn och 3 andra svenska tjejer downtown till Little Italy på farmers market. Det var inte i närheten av den farmers market vi har i NY, utan 10 resor härligare. Det var som en matmarknad där precis alla gick från stånd till stånd och provsmakade. Allt ifrån glass, cheese cake och frukt till 40 olika hummusar, guacamoleröror, huicer och nybakade bröd. Så himla coolt! Jag hade så trevligt att jag glömde bort att fota så mycket..
 
Nästa stopp var en roof top pool på hotellet Andraz. Såå glassigt ställe! Där käkade vi lunch, badade i poolen, solade och snackade skit.
 
Vyn över downtown från roof topen.
Charlie och Timme poppade även förbi. Livsnjutare va, haha!?
 
På kvällen lagade jag och Linn storkok till 10 personer. Samma gäng som vi hade BBQ hos, kom hem till oss och åt pasta bolognese. Jummy med lite rejäl husmanskost! Efteråt hade tjejerna filmmys medan killarna körde ytterligare en kväll med beer pong.
 
Söndag: 
Söndag morgon kickade vi igång dagen med att åka till La Jolla för att spana in alla söta sälar. Olle hade berättat så mycket om dem och jag var såå glad att vi hann åka och se dem. Jag var sjukt impad av hur relaxed de var trots alla turister som stod och kikade på dem..
 
Efter La Jolla körde vi norr ut för att hike'a. Naturreservatet hette Torry Pines och det var enormt stort. Det var perfekt hike-väder, moln med varmt. Vi tog en lagom lång runda som gav oss en otroligt vacker utsikt över havet. Min första hike - check!
Sportiga chicks!!!
Så himla cool sand, nästan röd.
 
Efter hiken körde vi till Pacific Beach och käkade en poké bowl som var över all förväntan. Något av de godaste jag ätit!
 
 
När det närmade sig kväll, packade jag och C väskorna för att köra till LA. Tråkigt att säga hejdå men är så tacksam för de härliga dagarna vi haft tillsammans i San Diego!
 
Lateeeeeerrrr! -----> LA
 

Kommentera här: