Los Angeles - LA LA LAND

Söndag: 
Vi anlände till Rancho Cucamonga (roligaste namnet va, haha???) sent på söndag kväll efter en 2 timmars bilfärd från SD. C skulle jobba i Rancho Cucamonga tidigt morgonen därpå såvi tog en natt där.
 
Måndag:
Medan C åkte och jobbade tidigt på morgonen åt jag en god hotellfrukost innan jag gick mot tåget som skulle ta mig in till LA. Väl inne i LA tog jag mig ner till Santa Monica Beach för att haffe lite sol.... Tji fick jag när jag promenerade in i ett moln. Riktigt kyligt väder när man var klädd i klänning och loafers. Då det inte var något strandväder tog jag en promenad till Venic Beach och tillbaka. Hittade ett jättemysigt strandkafé på vägen,  Perry's Beach Café. Gick även ut på pieren för att kunna checka av det från listan.
 
 
Då jag googlade fram väderprognosen och fick se att vädret inåt landet vid vårt hotell visade 25° och strålande sol, tog jag mitt pick och pack för att åka dit. Jag hann dit så att jag fick 30 minuters sol vilket jag var tacksam över! Senasre på kvällen kom även C dit och vi gick ut och åt poké bowls. Min nya favorit!
 
 
Tisdag:
Vi började dagen med en liten tur i Hollywood, då vi bodde precis på Walk of Fame, Hollywood Boulevard. Vi hittade ett najs frukostställe som vi slog oss ner vid.
 
 
Jag gick sedan raka vägen från frukostbaren till poolen där jag njöd i någon timme innan vi......
 
(Ser ni Hollywood-skylten till vänster i bakrunden?)
 
.......körde till en helt fantastisk farmers market. Tänk er en enorm matmarknad, med precis alla möjliga olika sorters maträtter.. HEAVEN! Jag som är ett riktigt skagenröra-freak, åt en avokadosallad med en havsröra som påminde lite om skagenröra. SÅ GOTT! C åt en räksallad lagt i ett enormt friterat tacoskal. Även det var gott!!
 
Coffee cones!!! Alltså kaffemuggar gjorda av kex och choklad. Ahhh!
 
Vi strosade sen till ett shoppingområde i West Hollywood där vi fick med oss lite smågrejer hem ifrån.
 
På kvällen var middagsvalet givet...Det var TACO TUESDAY!!
 
 
Onsdag:
Dagens frukostställe blev ett litet kafé på Hollywood Boulevard. Där efter hann jag ligga vid poolen i knappt en timme innan vi var tvungna att checka ut från hotellet. Vemodigt!!! Men eftersom vi inte flög hem förrän sent på kvällen hade vi resten av dagen på oss att utforska LA. Vi körde upp till Griffith Park för att se ut över hela LA samt Hollywood-skylten. Ett så himla coolt ställe som jag verkligen rekommenderar!


Nästa stopp var Beverly Hills. Det var lunchdags så vi besökte en restaurang som hette Spago. C som är expert på att hitta härliga restauranger hade läst mycket om denna då det är en superduktig känd amerikansk kock som driver den, Wolfgang Puck. Åker ni till Beverly Hills, besök Spago!!! Gå in HÄR och titta på matbildern!!! Jag råkade tyvärr radera bilderna på våra goda rätter... Men det var verkligen supergott!
 
En lånad bild från deras hemsida. Vi fick sitta på bordet till vänster i bilden, hur mysigt??
 
Bara två kvarter bort låg Rodeo Drive där vi strosade runder och njut av alla fina butiker. Rodeo Drive är den gatan i hela LA som det är dyrast att hyra för en butikslokal och det var verkligen bara lyxbutiker där. En dörr vakt utanför varje butik och skyltfönsterna var så dekorativt ompysslade. 
 
Sista stoppet innan vi körde til flygplatsen var Salt & Straw på Venich Beach. Bästa bästa bästa glassbaren!!! Vi hade kollat upp vilken glassbar i LA som var bäst rankad och beslöt oss för att köra dit. Det var tydligen fler än vi som var nyfikna på stället, för när vi kom dit fick vi stå i kö i 20 minuter för att få våra glassar haha.. Medans vi köade fick vi se hur de gräddade varje glasskon på plats, hur lyxigt?
Jag åt en kula i smaken Roasted Strawberry & Toasted White Chocolate och C tog en Avocado & Strawberry Sherbet, en blandning av glass och sorbet. De var helt galet goda och det var verkligen det perfekta avslutet på resan. 
 
 
Next stop ----> Airport LAX ----> NY
1 Ellinor:

skriven

Din baddräkt är jätte jätte fin, var är den köpt??? :D

Svar: Visst är den snygg? TACK!!! Den är köpt på Forever 21 här i NY :)
Esmeralda Hansson

Kommentera här: