Tisdagslistan...

 

 

Vad ser du fram emot den här veckan?
Denna veckan ska jag skriva klart två arbeten som handlar om global hälsa, FN's millenniemål, samt om psykisk ohälsa. Det är så spännande ämnen att jag blir pepp på att skriva klart dem. Vetskapen att jag ska vara ledig sen i tre veckor är ju också gaaaanksa så motiverande hehe....
Jag längtar också såååååå mycket tills imorgon då jag ska till Boston över dagen!!! 

Har du någon person du tänker på extra mycket denna veckan?
Just idag tänker jag extra mycket på min älskade morbror eftersom det är hans födelsedag!

Lärde du dig någonting förra veckan?
Jag lärde mig ett nytt engelsk ord - neglected, som betyder försummad.

Vilken var den senaste bloggen du började läsa?
Hmmm, det måste nog vara Michaela Fornis, igen. Jag läste hennes blogg tidigare men tröttnade. Nu tycker jag att hon har börjat skriva om intressanta saker igen!

Vad gjorde du igår kväll?
Jag lagade linsgryta (utan recept till och med hehe) igår för första gången och det blev så jäkla gott!!! Charlie var tveksam då hade alltid vill äta en massa proteiner i kombo med hans träning osv, meeeeen, även han var såld! Det bästa var ju att det blev storkok med tyå 5 matlådor. Sen tog jag en dusch, kollade The Carrie Diary och käkade godis.

Ska du laga någon härlig mat den här veckan?
Generellt så lagar jag nog bara mat jag tycker är härligt. Men lite extra mycket längtar jag till helgen då jag tänka shoppa med mig lite charkisar från Eataly inne i stan. Ett ställe som är både restaurang och matbutik med ALL sorts mat. De är dock kungar på ostar, skinkor och plockmat!!! Tapas it is!

Säg en grej du verkligen vill göra, som du ska ta dig tid för den här veckan!
Jag ska faktiskt ta mig i kragen och leta bikini inför LA... Tidigare har jag alltid haft två-tre bikinis liggande i lägenheten, men såklart fick jag för mig att ta hem dem sist... Dumt! Jag är så kräsen när det gäller bikinis, vill att de ska vara enfärgade (all black errrthang), enkla i modellen, som sitter fint på min kroppsform. Tydligen omöljiga krav haha.. Igår och i förrgår var jag och letade igenom hela Willowbrook (ett enormt mall i Jersey), men fick samma svar i varje butik, "våra badkläder kommer in om två vekor, du är uta för tidigt"... :( Hittade dock en supersnygg baddräkt att glassa i!

Vilket ord ska du hålla hårt i hela veckan?
Lycka!

Vad åt du till frukost idag?
Kanelgröt med blåbär, jordgubbar, banan och äpple. Och typ 3 koppar kaffe.

Vad är ditt favoritplagg denna veckan?
Plagget jag inge kan leva utan just nu är min fake-pälskappa. Det är verkligen bästa mellanjackan. Använder den sååå mycket!!!!

Vad har du för planer ikväll?
Jag ska faktiskt baka ett supergott bröd. Fyllt med torkad frukt, nötter, mandlar och fröer. Typ det godaste bröder ever!!! Speciellt eftersom allt bröd generellt här i USA är vitt och tråkigt. 
Jag ska även packa väskan inför morgondagen då vi kör hemifrån 06 (!!!) ---> MOT BOSTON

 

 

Kommentera här: