NYC GUIDE - Brunch places

Hej allihopa!
Förutom alla typiska turistattraktioner jag droppade i det tidigare inlägget vill jag gärna tipsa er om mina favoriter vad gäller rastauranger, nattklubbar, shoppingställen osv.
 
I detta inlägget börjar vi med..... BRUNCH/ COFFE PLACES
 
The Butchers Doughter,
är en av mina absoluta favoriter som jag och Sofia besökte för första gången för några veckor sedan. Bara på Manhattan finns det 3 olika "Butcher's" men vi besökte den i West Village.
581 HUDSON STREET
Bild tagen från Google, men hur vackert ställe?
 
Magnolia Bakery!!!
Detta är magiskt! Jag har utan att överdriva varit på Magnolia minst 20 gånger utan att någon gång känna mig besviken. Konceptet är lyxig fika men köper med sig. På Manhattan kan man finna 5 olika ställen men de jag tycker ha trevligast personal, bäst utbud och ligger i de trevligaste områdena är det på 401 Bleecker Street and W. 11th Street och det vid Rockefeller Center, 1240 Avenue of the Americas at 49th Street. 
När ni är där måste ni testa deras Banana pudding eller deras Cream cheese blonde brownie. AMAZING!
När jag kom hem till NY efter 3 månader hade mamma som en överaskning funnit receptet på Bananpuddingen och gjort till mig!!
 
IHOP,
är ett enklare brunchställe som serverar allt ifrån våfflor, pannkakor, ägg, bacon, mackor, korv osv. Inte vidare exclusivt men väääääldigt gott! Finns över hela USA men ded ställena jag besökt flest gånger ligger ute i Jersey.
Av dessa rätterna nedan har jag smakat alla förutom den uppe till höger. Ser ni hur gott??
 
Ralph's,
är ett café grundat av Ralhp Lauren och den är faktiskt placerad i en av deras butiker mitt på 5th Ave. 2nd Floor, 711 5th Ave. Ett perfekt ställe att fylla på med lite gott kaffe i shoppingpauserna.
 
Matcha Bar.
Min nya favvodryck sedan ett tag tillbaka är utan tvekan Matchalatte, matchate och resten av drycker gjort på matchapulver. Jag har till ovh med lyckats köpa med mig pulver hem till sverige som jag lägger på smootgit, yoghurt, gröt och i varm, skummad mjölk i försök om en matchalatte haha..
Matcha Bar är ett litet, ganska så gömt ställe i Chelsea som serverar allt med matcha, även kakor och bröd!! Detta borde ni verkligen testa på!
256 W 15th Street, NY, NY 10011
 
Gansevoorth street Market,
är något som verkligen fallit mig i smaken. Det är som en liten matmarknad inomhur i Meatpacking District. Det är öppet alla dagarna i veckan och utbudet är STORT! Jag har varit där drygt 5-6 gånger och har faktiskt provat nya saker nästan varje gång, vilket har gjort att jag fått testa mycket gott. Ni hittar det på 353 W 14th St.
 
Ställen jag inte har hunnit besöka själv, men som står högst upp på min lista kommer radade här..
Bagatelle1 Little W 12th St
NOMO9 Crosby St
Maman Greenpoint ( ett superekoligiskt ställe)- 80 Kent St
Greecologies379 Broome St
The bakeshop by Woops548 Driggs Ave, Brooklyn
Egg shop NYC151 Elizabeth St
 
 
Hela New York är fyllt av mysiga, fräscha, smakrika, coola, trendiga och hipsteraktiga brunchställen. Ett hett tips är att alltid göra sin reaserch innan man reser hit, för att kunna hinna med så många bra ställen man bara kan.
 
I LOOOOVE BRUNCH
1 Sandra:

skriven

Tack så jätte mycket för alla bra tips, det ska bli kul att testa några av dessa ställen när vi åker dit! :D

Kommentera här: