Raw-food bollar

Halli hallå där på andra sidan jorden!
Här har vi haft en riktigt ruggig kväll. Redan i morse varnade Matt oss att stormen som drabbat Kapstaden var på väg till oss och som ett brev på posten så började det regna, blåsa, åska och blixtra sådär lagom till middagen.. Tydligen kommer vi få stå ut med detta vädret hela helgen vilket är trist när vi ska leka med barnhemsbarnen. Man blir så mycket mer begränsad av att bara kunna vara inomhus, men därför har jag planerat lite aktiviteter som vi får anpassa oss till.
Även barnhemsbarnen och kyrkbarnen ska få måla naglarna, sen har jag också köpt guldiga, silvriga och färgade tatueringar som de kan få klistra på sig om de vill. Jag har även packat med ett gäng sällskapsspel, några av pusslen som Rusta sponsrade med och även lite målarfärg. 

Ikväll har vi haft en riktigt lugn och skön kväll! Hela stora familjen åt burgare till middag med bröd som otroligt nog var godare än svenska Max-bröd!!!! 
Efter middagen så visade Ange oss hur man poppade kastrullpopcorn för bästa resultat och där efter testade jag göra "chokladbollar" i raw-food variant. 
Resultatet blev sjuuuukt gott!!! Utöver lade jag till frusna hallon, en rejäl dos kanel, havregryn och pyttelite vanilla extract, mest för att få upp sötman!
Jag credar mig själv lite extra för att jag helt utan någon fungerande mixer, hackade alla ingridienserna i typ 30 minuter...



Jag har verkligen smittat Linn med mitt korsordsläsande.. Nu ligger vi om kvällarna och hjälps åt med de svåra korsorden haha..

I denna ruggiga kylan är det ju verkligen en räddare i nöden med våra värmeflaskor som är fyllda med kokt vatten, vet inte vad vi hade gjort utan dem?!

Nu säger jag godnatt!!!

Kommentera här: